mandag 14. mars 2011

Debutering på voss!

Da tenkte jeg å oppdatere litt fra de siste ukene. Snøen har vært borte en stund, og jeg har endelig fått sjans til å trene ute, i tillegg til at jeg har hatt ferie og fri. Utrolig deilig!

Ettersom vi har brukt innetreningene i vinter på slalom og felt, har vi ikke blitt så veldig flink til andre ting. Jeg har ikke lært meg hvordan jeg handler skikkelig, og Mio har ikke lært å følge handlingen min. Så langt har jeg skrevet meg opp på tre agilitykurs fremover, og jeg gleder meg veldig til å komme i gang.
Jeg lærer ikke bare å handle på kursene, men meg og Mio blir et bedre team og lærer å jobbe sammen.

Line tok et par bilder på uoffen 6. mars, så jeg måtte stjele de og legge de ut her :-)

(sjekk feltet!! Ikke helt forgjeves trening i vinter, altså)



Jeg legger ut en liten film fra en trening på varden forrige uke. Vi gjorde det enkelt :)




På voss ble det bare disk på oss. 4 av 5 disker var fordi Mio løp forbi hinderene, i stedet for over/på/igjennom.
Jeg tar det som en selvfølge at han vet hvor han skal, fordi det var slik det var med Domino. Det er ikke meningen å tenke sånn, det er bare blitt sånn! He he. Men jeg har troen på at det blir veldig bra når vi lærer oss det ordentlig. Mio har en fin fart, og klarer jeg å kontrollere det blir det kan det ikke bli annet enn bra :-) He he. 

Jeg fikk filmet alle løpene fra voss. Jeg har klippet sammen til en liten film med alt det bra vi gjorde i løpene. Som en liten film for å fokusere på det positive. He he.  Jeg kan godt legge ut filmene i sin helhet hvis noen vil det. 


Jeg forresten også bestemt meg for å lage meg en liten agilitybok. Med resultater fra stevner, treninger, tips osv. Jeg skal skrive ned det vi gjorde bra i helgen, og det vi må øve på fremover. Det blir en spennende vår :-)

Det var mange flotte ekvipasjer på voss, og det var utrolig gøyt å være tilbake. Mio er kjempe flink med hunder, mennesker, masse lyder og en nervøs Lene. Gleder meg til neste stevne allerede!


Her kommer løpene i sin helhet!
(Litt flaut å se i ettertid. Vær snill, vi er nybegynnere! Hehe)


Agility Lørdagen. Her gikk jeg inn med den tanken om at jeg skulle være rolig. Det ble litt for rolig, og jeg glemte helt å si eller vise hvor Mio i det hele tatt skulle. 



Hopp lørdagen. Jeg ser for meg at Mio automatisk vet hvor han skal. Jeg ser på de andre og det går så lett, og så glemmer jeg at vi ikke er der enda. 



Lag søndag. Var en gøy bane. Mio er kjempeflink på selve slalomen, nå må vi øve slalominnganger :)
(og jeg må løpe!!)



Agility Søndag. Dette var vel den banen som gikk best, følte jeg. Hadde Mio gått på vippen da jeg ropte på han, hadde vi kommet oss igjennom med bare 10 feil! He he :-) Gøy gøy gøy.


6 kommentarer:

  1. Tre kurs? Hva er det tredje når jeg kjenner til Line og Simon? Men bortsett fra det, kjempe flott at du starter med det når du nå har lyst.

    En treningsbok ja, kanskje jeg skal grave frem den vi vant på loddsalget på fjorårets Hemsedal..*kremt* For den ideen har jeg også hatt :)

    SvarSlett
  2. Mye bra her... men det beste av alt er å se en rolig og kontrollert frk Fossdal. Uten kav og stress kommer til fortere på plass. Skulle likt å se feilene også jeg ;-) Det er kjekt å se det som er bra men enda mer spennende å "studere" det som kan bli bedre:-)

    SNURR FILM ;-)

    SvarSlett
  3. Grattis med debut!! Må jo si meg enig i min bedre halvdel over, ville gjerne sett løpet i sin helhet.....Vi sees på trening:)

    SvarSlett
  4. Vala; Tredje kurset er Jenni og Jag Egil sitt. På østlandet det også, så tenker at jeg kanskje skal la vær siden jeg skal til Hemsedal i sommer? Må se hvor langt pengene rekker.. He he.
    (pst, jeg tar bilder for penger. Fått gode tilbakemeldinger..) haha :)

    Simon; Takk! Første løpet på lørdagen var jeg så "rolig" at jeg fikk kjeft etterpå. Glemte helt å åpne munnen og snakke til Mio. Ha ha. Det er masse feil der, så bare til å kose seg! Men jeg ble bedre utover helgen, da! (Og nå har jeg lært meg at jeg må 1. løpe, og 2. lære Mio å søke fremover selv, ikke snu seg og se på meg hele tiden. Blant annet, er jo så mye som må øves og læres!)

    Dorte: Tusen takk! Kjekt å være tilbake igjen! Filmene legges ut i dette innlegget, så får dere studere, le litt og komme med tips. Kjekt å høre det gikk så bra med dere i helgen!! :D

    SvarSlett
  5. Jeg ville kanskje ha satset på Jenni og Jan Egil istedenfor Simon om du tenker på å velge. Simon kan du jo strekke ut en arm å ta på, mens de andre - vel, mer begrenset tilgang til dem i hverdagen ;)

    Men det er det jeg tenker (og så antar jeg at Simon ikke holder det mot meg ;))

    SvarSlett
  6. Hehe. Men sommerferien passer best da. Og litt mer kjentfolk. Må nesten se det ann :-)

    SvarSlett