søndag 30. januar 2011

Kick!

Hei!

Først vil jeg bare si tusen takk til alle som har gitt meg tips og hjelp ang forrige emnet jeg skrev om. Det ble litt av en diskusjon, men som de fleste skriver er Mio en normal unghund som er litt vill i "puberteten" og trenger god trening og disiplin. Det skal han få av meg :) Jeg skal høre med noen om det går an å roe han litt ned til tider, for f.eks. rundt agilitybanen blir han stresset. Det skal uansett bli bra til slutt:))

Så til dagens emne. Jeg er heeelt bitt av agilitybasillen. Altså, jeg har jo alltid vært det, men merker jeg får et sånt kick når det går bra med oss. Vi er jo ikke så flink enda, men de små tingene vi øver på blir bare bedre og bedre. Og hva er vel ikke gøyere enn det??

Først trente vi stige og slalom i hagen.


Trynte an i hagen. hehe

Mio synes stigen er sååå gøy. 



Så tok vi oss en tur på varden, selv om 8/10 var dekket av is. Vi fant oss en liten flekk midt på vi, og satt ut et hopp, hjul og slalomen. Trenger ikke mer enn det :)

Bergens flotteste skøytebane, at the moment. 

Dyret er blitt overraskende god på hjulet etter bare et par treninger:)





Slalomen går flott den også! Mio er kjempeflink på å søke inngang, nå må vi bare lære å gå på begge sider ;) he he. 

Et lite klipp fra dagens trening! 



Og ja, han går ikke før jeg sier det. Det er bare ikke lyd på filmen:) tihi. 

Er iallfall storfornøyd om dagen. Det går veldig bra, og vi gleder oss utrolig til neste trening begge to :)

4 kommentarer:

  1. Dere er blitt kjempe flinke, og det var forferdelig å høre det forrige innlegget ditt.. og jeg har ingen tro på at han er aggresiv :))

    Sier det igjen dere er blitt kjempeflink, stå på me jobbingen, og du er en gos handler ;-D

    SvarSlett
  2. Om jeg ikke tar helt feil er vel stigen din max 20cm bred el?? Jeg vil anbefale deg å starte med bredere stige og minimum kravet på 30cm. Når farten og selsikkerheten øker er det lett for å falle ned ol..... kjedelig med skader!

    Lykke til med trening videre!

    PS!
    Mer film er lov ;-)

    SvarSlett
  3. Så flinke dere er!!

    SvarSlett
  4. Susanne og Trine; Tusen takk!!

    Simon: Ja, han som bygget det for meg sa at det var lettest å lage 20 cm, siden den bredeste planken var den størrelsen. Hvis ikke måtte han begynne å bygge sammen og det ble mer arbeid. Så ta tenkte jeg, shit au, vi skal jo bare trene litt felt. Men jeg er enig med deg. Den er litt brattere enn vanlig stige også, så ikke helt optimal for trening.

    Skal prøve å legge ut mer filmer! Kjekt dere følger med :)

    SvarSlett