onsdag 8. juni 2011

120 km/t !

Opprettet denne bloggen for å få hjelp av andre agilitymennesker. Er det noen som kan hjelpe meg?

Vi har selvfølgelig veldig, veldig mye å trene på, men det er en ting jeg sliter litt ekstra med. Akkurat nå.

Hvordan bremse en agilityhund?


Mio er så rask at vi sliter med visse ting. For eksempel kommer han i så stor fart inn slalomen at han enten løper forbi eller hopper inn pinne nr 2. Ellers er det å korte ned svinger, men det vet jeg hvordan jeg skal trene på.

Noen som har tips? Hvordan trene det inn? Roe han litt ned i visse sammenhenger? :-)

       (Bilde tatt av Cecilie Bårdsen på Ag. kurs med Dorte og Line)

5 kommentarer:

  1. hør med silvia i hundehjelpen avd bergen. Hun driver å trener med sine hunder. gjerne hun kan hjelpe deg:)

    SvarSlett
  2. Hei på deg

    Inger Elise Kruger hadde den samme farten og iveren på sin gamle Ninja. Hun tok en pause fra agilitytreningen og trente LP istedet en stund. Jeg ville tatt et kurs i klikkertrening/LP/triks for da får du bedre konsentrasjon hos ham feks. www.klikkerkult.no

    SvarSlett
  3. Eventuelt trene hindersikkerhet, slik at hunden tar hinderne 100% riktig? Dermed vil også sjansene for at han konsentrer seg mer øke, når han har full kontroll på hinderet.

    SvarSlett
  4. Snille Ninja :-)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for tips :) Skal prøve meg på lydighet og triks og se om det hjelper :)

    SvarSlett