søndag 19. juni 2011

Stevne i Nordnæsdalen

Hehe, ja, da var en ny stevnehelg over! Jeg har meldt meg av det som har vært av stevner frem til nå siden vi ikke egentlig er klare for dette enda, men nå som det var på "hjemmebane" ville jeg gjerne være med. Dessuten har vi jo kjempegodt av stevnetreningen!

Hoppløpet Klasse 1 Stor Lørdagen

Her har jeg så fint tegnet starten på Hoppløpet lørdagen. Grønn strek er hvor banen går. Blå strek hvor jeg gikk, prikken viser hvor jeg begynte å løpe fremover, og rød strek er hvor Mio tok veien......
Tunneller er driitgøy. Han koste seg stort da, ja. 

Jeg ble helt paff og alt ble bare helt surr. Jeg viste "stolt" frem rumpen til publikum, og Mio plukket og valgte de hinderne han følte for. Ikke det beste løpet, nei. 

Ag løpet var faktisk mye bedre. Han kom i full fart mot vippen(så for meg supermannstup av), men stoppet og ble med den ned i bakken og ble stående. Da vi disket (i enda en tunnell) så jeg mulighet til å trene felt. Dro den alt for langt og brukte klikker, og godbit på møne. Feltene var helt fantastiske, men ikke treningen min.. Skal være helt ærlig og si at jeg ikke tenkte over at det ikke var lov, i det hele tatt. Jeg tenkte bare at "jeg har jo disket, og dette må jeg belønne". Jeg var fornøyd med løpet, men synes det var ekkelt at visse folk kjeftet på meg for det jeg gjorde. Jeg slengte ikke fra meg en eneste godbit på banen, og jeg visste rett og slett ikke bedre da vi hadde disket. Dommeren sa i fra at det ikke var lov, og det var det. Ikke noe utvisning og ikke noe mer. Jeg har lært, det var bare en feil. Det var ikke for å være jævlig. 



Fikk en åpenbaring i dag! Mellom løpene trente vi litt på et par hindre bortenfor banen. Jeg begynte som jeg gjør til vanlig; passivt. ( ikke det at jeg selv synes det var passivt på det tidspunktet...) Så jeg gikk inn og  "overdrev" skikkelig når jeg jobbet med Mio. Og satan, det funket! Som bare pokker!! I det jeg var der og viste han akkurat hvor han skulle, så gjorde han alt 100%. Helt fantastisk! Samtidig fikk jeg tips av Dorte om å ta ut svinger til Mio, og med en stor åpenbaring og litt tips så gikk siste løpet utrolig bra!! (For oss å være). 
Stigefeltet satt som bare pokker, og selv om han ikke stoppet på de tok han både vippefelt og mønefelt. 
Uten disken hadde vi kommet gjennom banen med bare en vegring. Fantastisk! Var strålende fornøyd :))


Må bare nevne dette jeg også. Da jeg var tidtaker i ene løpet, var det en deltaker som straffet hunden sin utenfor ringen etter et "dårlig" løp. Dommer Bernd Hüppe fikk med seg dette og reagerte sterkt. Utrolig bra!!! Blir glad når de bryr seg sånn, det er sånn dommere skal være. FLOTT!! Det at noen er stygg med dyr er det verste jeg vet. Fantastisk bra det ble en slik reaksjon da det skjedde. Håper vedkomme skjerper seg og at det ikke gjentas..!!

_________________________________________________


Ellers vil jeg gratulere Line og Diesel og Dorte og Luke med fantastiske løp og championat! Det er ren glede å se på dere!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar