tirsdag 23. november 2010

Min Verden's bursdag!


Hei og hopp


Vi var på trening på fredag igjen. Mio var helt i 100! Det var ikke sjans for å roe han ned. Ha ha, jeg tror vi prøvde slalomen 13 ganger før jeg skjønte at vi måtte få ut litt energi før vi prøvde igjen. Han gikk inn riktig port, men løp deretter forbi 5-6 porter. Masse energi og masse fart!

I nedre del av ridehallen stod en "frem" kombinasjon. Hinder, lengde, rett-frem-tunnel og hinder igjen. Måtte vise første gang, men andre gang fløy han rett frem som om han ikke hadde gjort annet hele sitt liv. Utrolig morsomt!! Og utrolig skummelt!! Han er rask som et lyn! Jeg snakker Lizz-fart, for de som kjenner til det. Scary shit, ha ha!
(Lene har en liten film av det, kommer utpå når jeg får filmen av henne. Og hvis jeg finner ut av hvordan jeg skal legge den utpå. Hei, Iq, hvor henne?)

Problem!
To hinder, U-formet tunnel. Ville ha han over de to hinderne, gjennom tunnelen (samme hvilken inngang), og tilbake over de to hinderne igjen. Ikke faen. Ene tunnellåpningen pekte mot et annet hinder, og dette hoppet Mio hver gang. Uansett hvor mye vi ropte, lagde lyder, fristet med ball, hva som helst. Mio skulle ikke tilbake igjen til meg. Han så hinderet, og det skulle han over. Hver gang! Ene gangen stilte Lene Brandal seg foran hinderet, og han hoppet likevel! Haha! Tips anyone?


Den grønne streken er hvordan jeg vil han skal gå.
Den røde streken er hvordan Mio gjorde det, og hva som er feil. 
Jeg vet at vi ikke har lært dette enda, og derfor skjer det. Jeg vet også at hvis jeg hadde sendt han inn i motsatt inngang ville han kommet ut riktig og klart det. Men jeg vil veldig gjerne lære hvordan vi fikser dette? 


20. November; Mio 1 år! 

Til bursdagen fikk Mio 1. stk liten vannflaske, 7 tennisballer (6 vanlige, 1 gummi), 1 stk grisehale, 1 stk griseøre og en kake!! Haha. En skikkelig hundekake, faktisk. Og selvfølgelig en flott tur :-)

Bursdagsgaver





"Fælt så mange baller da.. Hva hvis jeg prøver 2 stk i munnen og 3 mellom labbene? Da har jeg vel kontroll på alle..?"




Mio likte kaken, så det var suksess. ha ha :-)

Neste innlegg får jeg fortelle om uoffen og agilityboken jeg tenker å lage! Masse små tanker for å gjøre både hverdag og agility bedre :-)

Klem fra Meg og Min Verden :)



7 kommentarer:

  1. Kan du ikke tegne inn på tegningen hvor du har prøvd å stå i forhold til Mio?

    Jeg tror du må finne ut hva som funker best, dytte fra deg eller dra til deg Mio? Selv liker jeg å dra Bella til meg heller enn å dytte henne da hun ofte ligger såpass langt foran meg at det er ikke til særlig alternativ uansett :P

    SvarSlett
  2. Heheh, så mange baller! Mio vet jo ikke hvor han skal begynne med å fange dem ! Fine bilder! Han er så fin<3 Gleder meg masse til fredag og 6 des! :D

    SvarSlett
  3. d var umulig å få han bort til det andre hinderet, nesten som vi skulle tatt d vekk eller noe, ikke vet jeg. konsentrerte meg ikke så mye om saken, han nektet jo å skifte retning fordet om ballen kom før hmmm ikke lett nøtt å knekke...

    SvarSlett
  4. Hipp Hipp hurra på etterskudd til pelsen!
    Og ja, jeg ser absolutt problemet ditt med den banen- men glad du selv også skjønner at det man ikke kan, må man også lære ;)

    SvarSlett
  5. Isabelle: Hvor prøvde jeg ikke å stå.. Hehe. Stod alle veier, alle like umulige. Dra til meg vil jeg si funker best, som oftest.

    Marita: Hehe, vet! Han visste ikke helt hvordan han skulle få kontroll på alle nei.

    Lene: Sant? Det var jo helt umulig! Kanskje snu tunnelåpningen så den peker riktig, og så etterhvert snu den sakte men sikkert tilbake igjen?

    Vala: Pelsen sier takk! :-)

    SvarSlett
  6. Flytt hinderet mye lenger vekk, evt. snu tunellen som du sa, åsså belønningsplassering... viss du står rett itte tunnellen me skuldrene den veien du ska med en leke i hendene så får han belønning når han komme t deg altså springe den veien du har skuldrene (: satse på at du fatta det ellers får eg komma opp å visa det.. ... hahaha gud luk!

    SvarSlett
  7. Hehe, skjønner ingenting, du MÅ komme og vise :D Neida, skjønte det. Jeg tenkte på noe det samme, kanskje å klikke når han kommer ut av tunnelen og ser på meg? Det er noe det samme?
    Men etterhvert da, skal jeg flytte hinderet nærmere igjen? :))

    SvarSlett